Jopa yhden sekunnin viive sivuston latautumisessa vaikuttaa tutkitusti (Amazon) useita prosentteja esimerkiksi verkkokaupan myyntiin. Toisinpäin käännettynä: jo parin sekunnin latausnopeuden parantamisella on todennäköisesti positiivinen vaikutus yrityksen tulokseen. Verkkokaupan tarkoitus on tietenkin myydä suoraan netissä, kun vastaavasti kotisivuilla voi olla useampia tehtäviä. Useimmin tavoitteena kotisivuilla on saada yhteydenottoja potentiaalisilta asiakkailta ja nämä lisääntyvä kotisivujen latausnopeuden parantuessa.
- Asiakkaat pysyvät sivustolla pidempään ja tekevät todennäköisesti halutun toimenpiteen (esim. yhteydenotto)
- Google-sijoitukset paranevat luonnollisissa hakutuloksissa
- Mahdollinen Google-mainonta tuottaa paremmin edullisemmilla klikkaushinnoilla
- Käyttökokemus paranee ja potentiaaliset asiakkaat pysyvät sivustollasi pidempään
Jos sivustosi latausnopeus mietityttää, ota meihin yhteyttä ja katsotaan yhdessä miten voisimme parantaa sitä entisestään.